PROVOZNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY

Mateřská škola Kaštánek Návsí

příspěvková organizace

 

Provozní  řád  školní  jídelny

 

1/Zásady provozu

Provoz školní jídelny se řídí školským zákonem č.561/2005Sb., vyhláškami 107/2005 o školním stravování, nově vyhláška 272/2021 Sb.od 1. 9.2021, 84/2005 o závodním stravování a předpisy Evropských společenství – Nařízení Evropského parlamentu a Rady/ES/č.852/2004 ze dne 29.dubna 2004 o hygieně potravin, č.178/2002 ze dne 28.ledna 2002, kterým se stanoví obecné zásady a požadavky potravinového práva a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin.

 

Pro přijetí dítěte do MŠ, ZŠ vyplní zákonný zástupce přihlášku o způsobu a rozsahu stravování. Rozsah se stanoví tak, aby se dítě, je-li přítomno v MŠ, stravovalo vždy. Při každé přihlášce je přiložen provozní řád školní kuchyně, který si rodič nechává a podpisem na přihlášce stvrzuje dodržování tohoto řádu.

Organizace a rozsah školního stravování v mateřské i základní škole a úplata za školní stravování se řídí zvláštním právním předpisem.

Jídelníček je sestavován na základě zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin.

 

2/Provoz školní jídelny

pracovní doba kuchyně   6.00-15.00 hod
     
úřední hodiny vedoucí školní jídelny  pondělí - čtvrtek 8.00 - 13.00 hod
   

(ve výběrový den  do 16.00 hod)

     
     
výdejní doba obědů výdej do termosů 10.40 - 11.00 hod
  pro PZŠ  
     
výdejní doba obědů česká MŠ 11.30 hod
 

3/Výše stravného je určeno předpisem ředitele MŠ – viz rozpis plateb nástěnka

 

4/Placení stravného

Platba stravného je buď

        - hotovostní, a to v určený výběrový den, který je vyvěšen na nástěnce u vchodu do MŠ. Stravné musí být uhrazeno do určeného výběrového dne, jinak strávník může být vyloučen ze stravování.

        - z jiných účtů /viz bezhotovostní platby/

 

5/Zařazování žáků dle věkových kategorií

Řídí se vyhláškou 107/2005 Sb. O školním stravování,nově vyhláška 272/2021 Sb.od 1. 9.2021. Žáci jsou zařazováni do výživových norem a finančních limitů rozhodných pro stanovení výše stravného podle data narození. Do věkových skupin jsou žáci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují věku podle bodu 1 až 4. Dle školského zákona 561/2004 Sb.§ 24 školní rok začíná 1.září a končí 31.srpna následujícího kalendářního roku.

 

6/Přihlašování a odhlašování obědů

Obědy se přihlašují a odhlašují den předem do 14.00 hod. na telefonním čísle 731 446 757 nebo zápisem do sešitu odhlášek, který je umístěn u vchodu do MŠ. V pondělí a při náhlé nemoci možno odhlásit /přihlásit/ strávníka ráno do 8.00 hod. Konec měsíce, kalendářního roku, konec školního roku nutno odhlásit /přihlásit/ obědy 3 pracovní dny předem !!! PRVNÍ DEN NEODHLÁŠENÉ STRAVY SI RODIČ MŮŽE VYZVEDNOUT OBĚD V KUCHYNI OD 11.00 – 11.30 hod. DO JÍDLONOSIČE.

Dlouhodobou nepřítomnost hlásí strávník /jeho zákonný zástupce/ ved. školní jídelny osobně. Hromadné odhlášky /výlety, exkurze atd./ je potřeba nahlásit ved. školní jídelny alespoň týden předem. Neodhlášený a nevyzvednutý oběd je strávníkovi účtován a vydán na přidání ostatním strávníkům.

 

7/ Povinnosti strávníka k úhradě ceny neodhlášeného neodebraného jídla

Školní stravování = pouze v době pobytu  žáků /strávníků/ ve škole nebo školském zařízení, /neplatí během prázdnin, ředitelského volna aj./. Strávník má nárok na vyzvednutí ve výši finančního normativu pouze první den své nepřítomnosti, další dny neodhlášené stravy jsou mu k ceně oběda účtovány mzdové a režijní náklady za přípravu oběda + 32 kč (dle dodatku ke smlouvě o stravování ze dne 26. 6. 2017 s platností od 1. 9. 2017) - s odkazem na § 122 odst.2 zákona č.561/2004 Sb.

 

8/Změny

Změny ze stravy polodenní na celodenní nebo opačně se provádějí měsíčně,  to nejméně 2 dny před započetím nového měsíce. Po tomto termínu se výše uvedené změny neprovádějí !! Všechny změny možno zapsat do odhlašovacího sešitu.

 

9/Jídelní lístek

Jídelní lístek je vyvěšen u vchodu do MŠ Kaštánek, ved.kanceláře a zasílán výdejně v polské ZŠ. Školní stravování se řídí výživovými normami dle vyhlášky 107/2005 § 2, § 122, odst. 4 a přílohou č.2 k této vyhlášce ze dne 13.března 2008. Nově vyhláška 272/2021 Sb.od 1. 9.2021. Jídelní lístek sestavuje ved.školní jídelny s ved.kuchařkou, při přípravě jídel musí být zachováno plnění výživových norem.

 

10/S provozním řádem školní jídelny jsou seznámeni všichni strávníci při zahájení nového školního roku /a svým podpisem na přihlášce stvrzují, že provozní řád přečetli a budou se ním řídit/ a tento provozní řád je vyvěšen na nástěnce jídelny u vchodu do MŠ a u vchodu do kuchyně – kanceláře.

 

11/Dotazy a připomínky

Dotazy a připomínky ke stravování řešte neprodleně v kanceláři ved.školní jídelny.

 

 

 

 

Tento řád nabývá platnost od 1.září 2023 do odvolání

 

 

 

Vypracovala vedoucí školní jídelny – Bulawová Andrea

 

Ředitelka MŠ     Slowioczková Jarmila