PROVOZNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Mateřská škola Kaštánek Návsí
příspěvková organizace
Provozní řád školní jídelny
1/Zásady provozu
Provoz školní jídelny se řídí školským zákonem č.561/2005Sb., vyhláškami 107/2005 o školním stravování, 84/2005 o závodním stravování a předpisy Evropských společenství – Nařízení Evropského parlamentu a Rady/ES/č.852/2004 ze dne 29.dubna 2004 o hygieně potravin, č.178/2002 ze dne 28.ledna 2002, kterým se stanoví obecné zásady a požadavky potravinového práva a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin.
Pro přijetí dítěte do MŠ, ZŠ vyplní zákonný zástupce přihlášku o způsobu a rozsahu stravování. Rozsah se stanoví tak, aby se dítě, je-li přítomno v MŠ, stravovalo vždy. Při každé přihlášce je přiložen provozní řád školní kuchyně, který si rodič nechává a podpisem na přihlášce stvrzuje dodržování tohoto řádu.
Organizace a rozsah školního stravování v mateřské i základní škole a úplata za školní stravování se řídí zvláštním právním předpisem.
Jídelníček je sestavován na základě zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin.
2/Provoz školní jídelny
Pracovní doba kuchyně | Po - pá | 6.00-15.00 hod. |
Vedoucí školní kuchyně | úterý a čtvrtek | 6.00-15.00 hod. |
ve výběrový den | úterý a tvrtek | do 16 hod. |
úřední hodiny | úterý a čtvrtek | 7.00-8.00 hod. |
Výdejní doba obědů | Výdej do termosů | 10.40-11.00 hod. |
pro PZŠ | ||
Výdejní doba obědů | česká MŠ | 11.30 hod. |
3/Výše stravného je určeno předpisem ředitele MŠ – viz rozpis plateb nástěnka
4/Placení stravného
Platba stravného je buď- hotovostní, a to v určený výběrový den, který je vyvěšen na nástěnce u vchodu MŠ. Stravné musí být uhrazeno do určeného výběrového dne, jinak strávník může být vyloučen ze stravování.
- sporožirovým účtem /strávník si ve školní jídelně vyzvedne tiskopis, se kterým zajde do spořitelny/nebo příkaz provede pomocí internetu a donese potvrzení o proběhlé transakci/ podá příkaz k úhradě stravného a potvrzený tiskopis donese osobně vedoucí školní jídelny
- z jiných účtů /viz bezhotovostní platby/
Taktéž po druhém neuhrazení platby bankou se strávník přeřazuje na hotovostní platbu. Platby budou pravidelně stahovány převodem z Vašeho účtu k 6.dni každý měsíc. Po ukončení stravování bude přeplatek odeslán na Váš účet. Hotovostní přeplatek si rodič vyzvedne osobně.
5/Zařazování žáků dle věkových kategorií
Řídí se vyhláškou 107/2005 Sb. O školním stravování. Žáci jsou zařazováni do výživových norem a finančních limitů rozhodných pro stanovení výše stravného podle data narození. Do věkových skupin jsou žáci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují věku podle bodu 1 až 4. Dle školského zákona 561/2004 Sb.§ 24 školní rok začíná 1.září a končí 31.srpna následujícího kalendářního roku.
6/Přihlašování a odhlašování obědů
Obědy se přihlašují a odhlašují den předem do 14.00 hod. na telefonním čísle 731 446 757 nebo zápisem do sešitu odhlášek, který je umístěn u vchodu do MŠ. V pondělí a při náhlé nemoci možno odhlásit /přihlásit/ strávníka ráno do 7.00 hod. Konec měsíce, kalendářního roku, konec školního roku nutno odhlásit /přihlásit/ obědy 3 pracovní dny předem !!! PRVNÍ DEN NEODHLÁŠENÉ STRAVY SI RODIČ MŮŽE VYZVEDNOUT OBĚD V KUCHYNI OD 11.00 – 11.30 hod. DO JÍDLONOSIČE.
Dlouhodobou nepřítomnost hlásí strávník /jeho zákonný zástupce/ ved. školní jídelny osobně. Hromadné odhlášky /výlety, exkurze atd./ je potřeba nahlásit ved. školní jídelny alespoň týden předem. Neodhlášený a nevyzvednutý oběd je strávníkovi účtován a vydán na přidání ostatním strávníkům.
7/ Povinnosti strávníka k úhradě ceny neodhlášeného neodebraného jídla
Školní stravování = pouze v době pobytu žáků /strávníků/ ve škole nebo školském zařízení, /neplatí během prázdnin, ředitelského volna aj./. Strávník má nárok na vyzvednutí ve výši finančního normativu pouze první den své nepřítomnosti, další dny neodhlášené stravy jsou mu k ceně oběda účtovány mzdové a režijní náklady za přípravu oběda + 24 kč /s odkazem na § 122 odst.2 zákona č.561/2004 Sb./
8/Změny
Změny ze stravy polodenní na celodenní nebo opačně se provádějí měsíčně, to nejméně 3 dny před započetím nového měsíce. Po tomto termínu se výše uvedené změny neprovádějí !! Všechny změny možno zapsat do odhlašovacího sešitu.
9/Jídelní lístek
Jídelní lístek je vyvěšen u vchodu do MŠ Kaštánek, ved.kanceláře a zasílán výdejně v polské ZŠ. Školní stravování se řídí výživovými normami dle vyhlášky 107/2005 § 2, § 122, odst. 4 a přílohou č.2 k této vyhlášce ze dne 13.března 2008. Jídelní lístek sestavuje ved.školní jídelny s ved.kuchařkou, při přípravě jídel musí být zachováno plnění výživových norem.
10/S provozním řádem školní jídelny jsou seznámeni všichni strávníci při zahájení nového školního roku /a svým podpisem na přihlášce stvrzují, že provozní řád přečetli a budou se ním řídit/ a tento provozní řád je vyvěšen na nástěnce jídelny u vchodu do MŠ a u vchodu do kuchyně – kanceláře.
11/Dotazy a připomínky
Dotazy a připomínky ke stravování řešte neprodleně v kanceláři ved.školní jídelny.
Tento řád nabývá platnost od 1.září 2011 do odvolání
Vypracovala vedoucí školní jídelny – Chybidziurová Zdeňka